Εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών

 

Ρατζήφ από την Ινδία: Στη χώρα μου η εκπαί δευση ε ίναι δωρεάν και υποχρεωτική για οκτώ χρόνια (από τα 6 ως τα 14 χρόνια μας). Χωρίζεται σε πρωτοβάθμια (6–11 ετών) και μέση εκπαίδευση (11–14 ετών). Όμως, πολλά παιδιά στην πατρί δα μου, κυρ ίως από φτωχές οικογένειες, δεν πηγα ίνουν σχολε ίο, γιατί μόλις μεγαλώσουν λί γο χρειάζεται να δουλέψουν. Μετά την πρωτοβάθμια και τη μέση εκπα ίδευση, υπάρχει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση και  έπειτα μπορούμε να συνεχίσουμε τις σπουδές μας ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες που έχουμε.

 

 

Μπριγίκτε από τη Γερμανία: Στην πατρ ίδα μου, η υποχρεωτική εκπα ίδευση διαρκεί δώδεκα χρόνια. Το Νηπιαγωγείο ε ίναι προαιρετικό. Στη συνέχεια,φοιτούμε στο δημοτικό υποχρεωτικά για τέσσερα χρόνια. Συνεχίζουμε στη δευτεροβάθμια εκπα ίδευση, που μπορούμε να εγγραφούμε σε έναν από τους τρεις τύπους σχολεί ων, Γυμνάσιο (Gymnasium), Πρακτικό Σχολείο (Realschule) ή Γενικό Σχολείο (Hauptschule). Τελειώνοντας έτσι την υποχρεωτικη εκπα ίδευση, μπορούμε ε ίτε να εκπαιδευτούμε και να ασκηθούμε σε ένα επάγγελμα που μας ενδιαφέρει, ε ίτε να συνεχίσουμε τις σπουδές μας στο πανεπιστήμιο.

Αφού διαβάσετε τα κείμενα και παρακολουθήσετε τα βίντεο απαντήστε στις ερωτήσεις:

  • Ποια είναι η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος σε κάθε χώρα (Ινδία, Γερμανία, Νιγηρία, Φιλανδία); Εντοπίστε τις χώρες στο χάρτη.
  • Γνωρίζετε κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα άλλης χώρας;
  • Ποιες διαφορές εντοπίζετε;
  • Σύγκριση με το ελληνικό σύστημα.
  • Ποιο εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείτε πιο αποτελεσματικό;
  • Υπάρχει σχέση μεταξύ κοινωνικοοικονομικών παραγόντων και εκπαίδευσης;
  • Γιατί δεν πάνε όλα τα παιδιά σχολείο;
  • Στη χώρα μας γνωρίζετε παιδιά που δεν φοιτούν;

Μπορείτε να διαβάσετε και άλλες ιστορίες παιδιών ή να μοιραστείτε τις δικές σας εμπειρίες από το σχολείο.